افزونه ووکامرس چیست ؟

ووکامرس چیست

آموزش ووکامرس در یک نگاه به طور خلاصه اما دقیق

آموزش پیکربندی و نصب افزونه ووکامرس به همراه آشنایی با ویژگی های منحصربفرد آن و معرفی ۶ تا از پرکاربردترین افزونه های ووکامرس فارسی را با یک نگاه و به طور خلاصه اما دقیق دراین مقاله مشاهده خواهید کرد.

اگر در بحث آموزش افزونه ووکامرس مبتدی هستید بخش اول مقاله و اگر نه پیشرفته هستید و بخوبی با مفهوم افزونه ووکامرس چیست و ویژگی های آن آشنا هستید بخش های انتهایی مقاله را مطالعه کنید می توانید افزونه های جانبی موردنظرتان را در این قسمت پیدا و سایت فروشگاهی خود را تکمیل کنید.

 

ووکامرس چیست

 

در ادامه این موضوعات را باهم مرور خواهیم کرد:

  • ووکامرس چیست ؟
  • افزونه ووکامرس چه ویژگی هایی دارد؟
  • روش نصب ووکامرس به چه صورت است ؟
  • پیکربندی افزونه ووکامرس چگونه انجام می شود؟
  • بهترین افزونه های ووکامرس فارسی کدامند ؟

 

ووکامرس چیست؟

در دنیای آنلاین این روزها شاید ساخت یک سایت فروشگاهی که بتواند انواع محصولات باهر نوع ، مدل و تعدادی ، آن هم بدون حتی یک کلمه کدنویسی کار سخت و دشواری بنظر برسد.ووکامرس دقیقا به همین هدف ایجاد شده تا این غیرممکن ها در دنیای فروشگاه آنلاین را به ممکن تبدیل کند.در واقع ووکامرس یک افزونه از مجموعه افزونه های کاربردی وردپرس است که علاقه مندان به راه اندازی فروشگاه به راحتی میتوانند آن را نصب و با آن محصولات خود را در سایت خود وارد و مدیریت کنند و به فروش برسانند.
در ادامه مطالب همراه ما باشید تا شما را بیشتر با ویژگی ها و همچنین نحوه نصب و پیکربندی این افزونه فوق العاده آشنا کنیم.

 

ویژگی ها و امکانات منحصربفرد ووکامرس !!!

 

  • یکی از ویژگی های مهم این افزونه که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده نصب و راه اندازی آسان و همچنین کارکرد راحت با آن ، بدون نیاز به دانش کدنویسی است.
  • با استفاده از این افزونه شما می توانید هر نوع کالایی را که دوست دارید چه فیزیکی و چه دیجیتال را بفروشید.
  • این افزونه این قابلیت را دارد که شما محصولات و تصاویر نامحدودی را اضافه کنید.
  •  دسته ها ، برچسب ها و ویژگی ها از جمله اندازه یا رنگ را به هر محصول اضافه کنید تا در یافتن و جستجو آسان تر شوید.
  • ووکامرس این امکان را به شما میدهد تا مکان فروشگاه خود را با واحد های ارزی ، زبان و واحد اندازه گیری سفارشی کنید.
  •  قابلیت مرتب سازی و فیلتر کردن محصولات در ووکامرس به شما امکان می دهد تا محصولات را بر اساس محبوبیت ، جدید بودن ، رتبه بندی ، قیمت یا ویژگی ها مرتب سازی کنند.
  • یکی دیگر از امکانات ووکامرس این است که شما می توانید محصولات و پرداخت را در هر صفحه جاسازی کنید.
  • موقعیت مکانی جغرافیایی آدرس مشتریان را برای ساده تر کردن محاسبات حمل و نقل و مالیات تشخیص می دهد.
  •  ووکامرس قابلیت اتصال به درگاه‌های پرداخت واسطه و مستقیم برای پرداخت هزینه محصولات را فراهم می کند.

در آخر جهت تکمبل ویژگی ها و امکانات ووکامرس باید گفت که این افزونه هرآنچه جهت پیشبرد و فروش محصولات فروشگاهی آنلاین را نیاز دارد از جمله ، کدتخفیف ، بازاریابی ، خرید ، پرداخت و… را برای شما فراهم میکند تا خریداران بتوانند از فروشگاه شما بازدید و خرید کنند.

ووکامرس جهت سهولت در کار مدیریت فروشگاه نیز امکاناتی مانند : بررسی و تحلیل میزان خرید مشتریان و بازدید سایت به کمک ابزارهایی همچون گوگل آنالاتیکس را برای شما فراهم میکند تا شما به راحتی بتوانید فروشگاه بزرگ خود را مدیریت کنید.

 

ویژگی های ووکامرس

 

ووکامرس را چگونه نصب کنیم؟

 

برای نصب این افزونه شگفت انگیز نیازی به جستجو در سایت های مختلف و پرداخت هزینه جهت دانلود و نصب آن نیست.این افزونه را به راحتی می توانید در بین ابزارهای برنامه وردپرس جستجو و نصب کنید.

اگر در ابتدای راه هستید و اطلاعاتی از نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین ندارید.تنها کافی است چند کار زیر را انجام دهید تا فروشگاه خود را راه اندازی کنید.

  • هاست و دامین موردنظر خود را خریداری کنید.
  • *نصب وردپرس(WordPress)
  • پیکربندی افزونه ووکامرس (WooCommerce)
  • اضافه کردن افزونه های جانبی برای افزایش امکانات سایت

البته بهتر است قبل از شروع به کار راه اندازی فروشگاه با یک مشاور دیجیتال مارکتینگ در این زمینه مشورت کنید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

*اگر آشنایی با وردپرس ندارید سری به مقاله وردپرس چیست ما بزنید.

 

نحوه نصب و راه اندازی ووکامرس در وردپرس

 

ابتدا افزونه ووکامرس را در مجموعه افزونه های وردپرس جستجو و نصب کنید.بعد از نصب ووکامرس نیاز است آن را فعال کنید.پس برروی گزینه فعال کردن کلیک کنید.با فعال کردن ووکامرس یک بخش در قسمت پیشخوان وردپرس به نام ووکامرس اضافه می شود.جهت انجام تنظیمات بیشتر این افزونه نیاز است آن را پیکربندی کنید که در بخش بعد توضیح خواهیم داد.

این نکته را به یاد داشته باشید بعد از نصب ووکامرس نیاز است افزونه ووکامرس فارسی را هم نصب کنید پس همین مراحل را مجدد تکرار و افزونه فارسی را پیدا و فعال کنید.

 

 

پیکربندی افزونه ووکامرس

 

برای پیکربندی افزونه ووکامرس در پنل ووکامرس در پیشخوان سایت خود بروید.در قسمت زیرین این افزونه چندگزینه وجود دارد که یکی از این گزینه ها پیکربندی ووکامرس است.

با کلیک برروی پیکربندی ووکامرس شما وارد صفحه ای می شوید که باید تنظیمات عمومی و اختصاصی برای واردکردن محصولات خود را انجام دهید.این صفحه دارای ۸ تب یا سربرگ است که هرکدام از این ۸ تب خو داراری زیرتب های مختلفی هستند.

سربرگ همگانی 

در تب اول این صفحه تنظیمات همگانی یا عمومی نظیر نوشتن آدرس فروشگاه ، هزینه هایی مانند حمل و نقل و مالیات و واحد پول و… انجام می شود.

سربرگ محصولات 

در سربرگ محصولات اطلاعاتی مربوط به فایل محصولات دانلودی ،میزان محصول موجود در انبار ،اندازه و حجم محصولات و….باید وارد شود.

سربرگ حمل و نقل 

همانطور که از نامش پیداست شامل اطلاعاتی مربوط به حمل و نقل محصولات شماست.این گزینه بیشتر برای ارسال محصولات فیزیکی کاربرد دارد. در این قسمت منطقه جغرافیایی که شما امکان ارائه خدمات ارسالی را دارید انتخاب کنید.

 

پیکربندی ووکامرس

 

تب پرداخت ها 

در این قسمت شما باید نحوه پرداخت هزینه محصولات را برای کاربران خود مشخص کنید.

سربرگ حفظ حریم خصوص کاربران

در پیکربندی این قسمت ووکامرس اطلاعاتی در خصوص حساب کاربری ، کاربران مهمان ،حفظ اطلاعات شخصی و…. را مشاهده می کنید.در واقع شما به نوعی مشخص می کنید که ساخت حساب کابری برای قبل از خرید اجباری باشد یا نه ؟ سفارشات تکمیل نشده ، لغو شده و… کاربران تا چه زمان در داده های سایت شما باقی بمانند.

سربرگ ایمیل 

در این بخش اطلاعاتی مربوط به بخش ایمیل مارکتینگ سایت شما است که می توانید نوع متن ارسالی ،رنگ پس زمینه و… را انتخاب و تنظیم کنید.

سربرگ ادغام 

اگر تمایل دارید که مکان مشتریان شما به طور خودکار براساس موقعیت جغرافیایی آنها شناسایی شودو میزان هزینه در بخش حمل و نقل و مالیات و… بر همین اساس محاسبه شود.پیکربندی این بخش را انجام دهید. در این قسمت می توانید مکان مشتری خود را با ادغام افزونه MaxMind Geolocation ( راه اندازی یکپارچه جغرافیایی) و مکان پیشفرض در بخش همگانی به راحتی این کار را انجام دهید.

متاسفانه ظاهرا در بخش انتخاب کشور در این صفحه اسمی از کشور ما نیست و این میتونه به این معنا باشه که یکپارچه سازی در بخش ادغام با استفاده از MaxMind Geolocation کاربردی ندارد.
شما می توانید از برخی افزونه های دیگر با کارایی تقریبا شبیه به همین را در ووکامرس نصب کنید.

سربرگ تنظیمات پیشرفته

در این بخش شما تنظیمات نهایی بخش هایی مانند راه اندازی برگه خرید و پرداخت ، تکمیل فرایند پرداخت خرید ، API، وب هوک ها و….را انجام می دهید.

اگر با مطالعه بخش پیکربندی افزونه ووکامرس به خوبی با نحوه تنظیم بخش های مختلف آن آشنا نشدیدنگران نباشید.در مقاله نحوه پیکربندی ووکامرس می توانید به طور دقیق و کامل با زیربرگ های هر بخش آشنا شوید.

بهترین افزونه های ووکامرس فارسی کدامند ؟

شاید تصور کنید برای راه اندازی یک فروشگاه تنها نصب افزونه ووکامرس کافی است ، باید یادآور شد که برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین حرفه ای علاوه بر افزونه ووکامرس به چند افزونه ووکامرس فارسی نیاز خواهید داشت. این افزونه ها در واقع تکمیل کننده و یاری دهنده ووکامرس در انجام بهتر مسئولیت راه اندازی فروشگاه هستند.

خوب حالابهترین افزونه های ووکامرس کدامند؟ در این مقاله به طور خلاصه و کوتاه چند تا از افزونه های برتر ووکامرس را معرفی خواهیم کرد.اطلاعات تکمیلی تر از افزونه های بیشتر در مقاله های آتی ارائه خواهیم کرد.

 

۱-YITH WooCommerce Ajax Search 

این افزونه به نام بهترین افزونه جستجو شناخته می شود.وظیفه این افزونه تنظیم فیلتر جست و جو در صفحه می باشد به طوری که کاربر در هرصفحه که این عمل جستجو را انجام دهد به طور داینامیک تمام محصولات با این عبارت جستجو ، برای او نمایش داده خواهند شد.البته با نوع دسته بندی مدنظر و تنظیم شده شما!!!

۲-Persian Woocommerce SMS

این افزونه همانطور که از نامش پیداست وظیفه ارسال پیامک به کاربران را دارد.شما با فعال سازی و تنظیم این افزونه می توانید کاربر خود را از تخفیف های سایت ، از تکمیل فرایند خرید ، زمان ارسال محصول و…. از طریق ارسال پیامک آگاه کنید.

۳-WOOF Products Filter

یکی از پرکاربردترین افزونه های ووکامرس در زمینه فیلترینگ محصولات همین افزونه می باشد.این افزونه عمل فیلتر کردن محصولات را براساس قیمت ،دسته بندی ، برچسب و سایر ویژگی های مدنظر شما انجام می دهد.

۴- WP Mail SMTP by WPForms

این افزونه به هدف راه اندازی سیستم ایمیل مارکتینگ سایت شما قابل استفاده است.اگر به هر دلیلی علاقه مند به ارسال ایمیل برای کاربران خود هستید می توانید از این افزونه استفاده کنید. این افزونه بخوبی با سرویس دهنده ارسال ایمیل SMTP پشتیبانی می شود.با این افزونه دیگر خبری از ارسال ایمیل به صورت اسپم وجود ندارد و کاربران  این ایمیل را در صندوق ارسال خود ، نه در بخش هرزنامه دریافت خواهد کرد.

 ۵- WooCommerce Wholesale Prices

اگر در کنار خرده فروشی محصولات ، قصد عمده فروشی یا فروش فله برای برخی کاربران علاقه مند را دارید بدون اینکه خللی در فروش تکی شما ایجاد شود می توانید از این افزونه استفاده کنید. این افزونه جوری عمل می کند که میزان قیمت محصولات را با توجه به نوع انتخاب کاربر عمده یا تکی نمایش دهد.

۶- Order Delivery Date for WooCommerce

با این افزونه شما میتوانید کیفیت زمان ارائه خدمات به مشتریان خود را افزایش دهید.به این صورت که شما به مشتری این اختیار را می دهید که زمان تحویل محصول را با توجه به تاریخ موردنظرش انتخاب کند ، البته کاربر تاریخ هایی را مشاهده می کند که شما در پنل خود تنظیم کرده اید پس نگران زمان بندی برای تحویل محصول نباشید.

در این مقاله ۶ تا از بهترین و پرکاربرترین افزونه های وردپرس فارسی را انتخاب و برای شما توضیح دادیم.در یک مقاله جامع و کامل تمام افزونه های موردنظر شما با توضیحات و ویژگی های بیشتر ارائه خواهیم داد.

اگر مطالعه این مقاله نیاز شما را برطرف نکرد و یا اگر سوالی در خصوص قالب وردپرس  ، افزونه و یا هرآنچه در مورد طراحی سایت دارید می توانید در صفحه پرسش و پاسخ ما به اشتراک بگذارید و در انجمن سوال وردپرسی شرکت کنید.

ادمین انجمن

ادمین انجمن

فریده اسفندیاری هستم؛ فارغ التحصیل رشته شیمی از دانشگاه تبریز. چند سالی است که در زمینه تولید محتوای تحت وب کار می کنم و در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای هیأت تحریریه سایت سوال وردپرس، به تولید محتوای آموزشی مشغولم.

دیدگاه کاربران:

تعداد دیدگاه :0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

به اشتراک بگذارید

این پست را ارزیابی کنید