۳ روش ساده برای افزایش امنیت سایت وردپرس

keep your site

چه کنیم تا امنیت سایت وردپرس ما افزایش یابد!!!!!

افزایش امنیت وردپرس یکی از دغدغه های کسانی است که قصد راه اندازی سایت وردپرس را دارند . اینها معمولا به دنبال راهکارهایی همچون استخدام یک متخصص امنیت وردپرس یا افزونه بالابردن امنیت وردپرس هستند.

در این مقاله ما قصد داریم با چند راهکار ساده روش های ابتدایی افزایش امنیت وردپرس را به شما آموزش دهیم. امید است این روش ها موجب بالابردن امنیت سایت وردپرس شما باشد.

خرسند و خوشحالیم که نظر ها و تجربه های خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.دوست عزیز! اگر سوالی یا مشکلی در خصوص وردپرس ، افزونه ها و قالب های مربوط به آن داشتید می توانید در بخش پرسش و پاسخ سایت با دیگران کاربران در میان بگذارید. 

۳ راهکار ساده برای افزایش امنیت سایت وردپرس

وردپرس به عنوان یک پلتفرم تولید محتوا ، محبوبیت خاص و جهانی دارد!! در مقابل این محبوبیت بیشترین آمار هک سایت مربوط به همین سایت های وردپرس است.

در زیر چند روش ساده و کلی و البته کاربردی به شما یاد می دهیم که به کمک آنها می توانید  امنیت سایت وردپرس خود را افزایش و از شر هکرها و تخریب کننده سایت ها در امان باشید.

ممکن از روش های متعددی مانند نصب افزونه های افزایش امنیت سایت و… به شما معرفی شده باشد بله این کارها هم بخشی از عملیات بالابردن امنیت سایت می تواند باشد، اما ۳ روشی که ما در زیر معرفی میکنیم جز ابتدایی ترین و اساسی ترین کارها برای افزایش امنیت سایت وردپرس است.

۱- همواره سایت وردپرس خود را آپدیت کنید!!!!

یکی از مهم ترین عوامل جهت بالابردن امنیت سایت وردپرس اپدیت کردن به موقع و درست افزونه ها ، قالب و خود وردپرس است.

گاهی ما ازبه روزرسانی های سایت تنها به دلایلی مانند نداشتن وقت و پرداخت نکردن هزینه و…صرف نظر می کنیم. غافل از آنکه همین کار به ظاهر ساده می تواند کمک بزرگی به ما در افزایش امنیت سایت وردس خود کند.

به‌طور پیش‌فرض، وردپرس پس از انتشار نسخه جدید به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود، اما ممکن است همیشه کار نکند یا این ویژگی در برخی از هاست‌ها غیرفعال باشد.

 

افزایش امنیت سایت وردپرس

۲- انتخاب نام کاربری و url اختصاصی برای ورود به پنل سایت

معمولا ورود به پنل یا پیشخوان سایت وردپرس با پسوند wp-admin در url است.

جهت افزایش امنیت سایت وردپرس و درامان ماندن از دست هکرهای فرصت طلب بهتر است ابتدا در بخش url یا همان آدرس صفحه ورود به بخش پنل و پیشخوان سایت خود یک پسنود اختصاصی و منحصربفرد برای خود انتخاب کنید.

بعدم یک نام کاربری و پسورد سخت و شخصی برای ورود به پنل انتخاب کنید. از رمزهای ساده و قابل حدس دوری کنید.

هنگام تنظیم رمز عبور، مطمئن شوید که شامل اعداد، حروف بزرگ و نمادهای خاص است. در صورتی که در پیگیری همه رمزهای عبور مشکل دارید، می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند Last Pass آنها را ذخیره کنید.

این مشکل از به خاطر سپردن همه گذرواژه‌های مختلف را نجات می‌دهد و در عین حال به شما این امکان را می‌دهد که مشکل رمز عبور را بی‌خبر کنید.

امنیت سایت وردپرس

۳-پشتیبان گیری از سایت

تهیه نسخه پشتیبان یک وظیفه حیاتی برای هر وب سایتی است. نه تنها امنیت سایت وردپرس شما را افزایش می دهد، بلکه در صورت بروز خطاها یا مشکلات غیرمنتظره، راه مطمئنی برای بازیابی سایت خود در اختیار شما قرار می دهد.

می توانید به صورت دستی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید یا از اتوماسیون استفاده کنید. فرآیند دستی شامل دانلود فایل ها و پایگاه داده MySQL یک سایت وردپرس است.

با این حال، اگر تعداد زیادی پست جدید ایجاد کنید، تغییراتی ایجاد کنید یا چندین وب سایت مختلف را مدیریت کنید، دانلود همه چیز به صورت دستی هر بار می تواند دردسر واقعی باشد.

علاوه بر این، امروزه، اکثر ارائه دهندگان هاست پشتیبان گیری خودکار حساب را ارائه می دهند. به عنوان یک اقدام امنیتی اضافی، می توانید از افزونه های وردپرس برای خودکارسازی پشتیبان گیری ماهانه، هفتگی یا حتی روزانه استفاده کنید.

آنها در وقت شما صرفه جویی می کنند و همچنین امکان ذخیره فایل های پشتیبان وردپرس و پایگاه داده را در یک مکان راه دور مانند DropBox می دهند. می توانید از پلاگین هایی مانند:

UpdraftPlus افزونه ای با قابلیت پشتیبان گیری از وردپرس در یک مکان راه دور و بازیابی آن.
BackUpWordPress یک پلاگین پشتیبان گیری سبک با اتوماسیون است. این به شما امکان می دهد پوشه های خاصی را حذف کنید، زمان اجرا را برنامه ریزی کنید و از چندین زبان مختلف پشتیبانی می کند.
اینها برخی از مراحل اساسی هستند که می توانید برای افزایش امنیت سایت وردپرس بردارید. 

اگر مطالعه این مقاله نیاز شما را برطرف نکرد و یا اگر سوالی در خصوص قالب وردپرس  ، افزونه و یا هرآنچه در مورد طراحی سایت دارید می توانید در صفحه پرسش و پاسخ ما به اشتراک بگذارید و در انجمن سوال وردپرسی شرکت کنید.

ادمین انجمن

ادمین انجمن

فریده اسفندیاری هستم؛ فارغ التحصیل رشته شیمی از دانشگاه تبریز. چند سالی است که در زمینه تولید محتوای تحت وب کار می کنم و در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای هیأت تحریریه سایت سوال وردپرس، به تولید محتوای آموزشی مشغولم.

دیدگاه کاربران:

تعداد دیدگاه :0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

به اشتراک بگذارید

این پست را ارزیابی کنید